Recenzja książki „Rozejście mięśnia prostego brzucha” Katy Bowman

Ta książka Wydawnictwa Fizjopress, powinna stać się pozycją obowiazkową na półce każdej kobiety, zwłaszcza tej, która będzie matką. Zrecenzowała ją Judyta Malarz, nasza nadworna, acz nieco pochłonięta podwójnym macierzyństwem, recenzentka w Mateczniku:

„Ludzkie ciało nie jest wadliwe, jest ono jedynie naczyniem reagującym na ruch,
który wykonujemy lub którego zabrakło w naszym dotychczasowym życiu. Jeśli zmienisz
sposób poruszania się, twoje ciało w niedługim czasie wzmocni się i stanie się bardziej funkcjonalne”.

Książka „Rozejście mięśnia prostego brzucha” Katy Bowman leżała na mojej półce mimo wyrazistego koloru okładki, zbierając kurz i czekając na właściwy moment. Później, nieco ponaglona przez właścicielkę książki, wreszcie po nią sięgnęłam i doznałam olśnienia.
Jako matka, która niedawno urodziła drugie dziecko, nie powinnam tak długo zwlekać z lekturą tej rewolucyjnej pozycji książkowej. O tym jednak zaraz.

Czym właściwie jest rozejście mięśnia prostego brzucha? Autorka wyjaśnia, że występuje ono u większości kobiet w czasie ciąży, a u wielu utrzymuje się przez długi czas po porodzie. W ciąży podczas napinania mięśni brzucha pojawia się charakterystyczne wybrzuszenie tzw. stożek. Kiedy mięśnie rozluźniają się, stożek znów się zapada. Rozejście mięśnia prostego osłabia więc ścianę brzucha, sprzyjając nadmiernemu rozciąganiu skóry i powstawaniu rozstępów.

Jak to wygląda po porodzie obrazuje poniższa grafika:

Ręka w górę, która z nas właśnie sobie uświadamia, że rozpoznaje obrazek z prawej strony. Że też ją TO spotkało?

Autorka książki jest, jak my – matką. To właśnie macierzyństwo i to co się dzieje z ciałem kobiety podczas ciąży i po porodzie, stało się impulsem do napisania poradnika zawierającego instrukcje jak wrócić do właściwego funkcjonowania mięśni prostych brzucha i dobrego samopoczucia. Ale Katy Bowman jest również biomechanikiem i naukowcem, propagatorką wiedzy na temat naszego ciała oraz liderką ruchu Nutritious Movement, autorką licznych publikacji dotyczących zdrowia, blogerką, podcasterką, terapeutką i szkoleniowcem.

Treść książki umożliwia przyjrzenie się problemowi rozejścia mięśnia prostego brzucha bliżej i dokładniej, nie tylko ze strony medycznej, ale także holistycznej.

Książka zawiera cały szereg cennych informacji i ćwiczeń. W sposób szczegółowy przedstawia, jak poradzić sobie z rmpb*, by przywrócić właściwą funkcjonalność naszego organizmu.

Autorka w sposób przystępny i czasem humorystyczny („Roszpunko, dziewczę moje, rozluźnij przeponę swoją”, „Przeciwieństwem palenia papierosów nie jest bieganie, tylko niepalenie…” ) namawia do zmian swoich nawyków i złych przyzwyczajeń. Nieraz na kartach jej książki przeczytamy, by więcej się ruszać, na przykład na placu zabaw z dziećmi, by siedzieć inaczej, by rozluźniać przeponę, zmienić dietę, nie nosić zbyt obcisłych ubrań – czasem tak błahe sposoby wydają się nieco przez nas zapominane i pomijane, tymczasem Katy nas do tego wzywa. Ponad trzydzieści zróżnicowanych ćwiczeń jest zilustrowane i przejrzyście opisane.

Szczerze polecam tę pozycję głównie mamom, obecnym i przyszłym, ale nie tylko – to także pozycja obowiązkowa dla różnej maści specjalistów, od ginekologów po slimfitterki czy trenerów personalnych, fizjoterapeutów i innych, którzy leczą nasze ciała.

Polecam gorąco!

Judyta Malarz, Fundacja Matecznik

*rozejście mięśnia prostego brzucha

 

Jak kupić książkę?

Jesli zainteresowała Was ta pozycja, możecie kupić ją tylko na stronie Wydawnictwa Fizjopress: TUTAJ.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

avatar

Kontakt z nami

Anna Furmaniuk 694 750 395
Alicja Nowaczyk 660 715 059

kontakt@matecznik-poznan.pl

Fundacja Wspierania Rodziny „Matecznik”
KRS: 0000639450
Regon: 365551757
NIP: 7811933806

Miejsce spotkań:
Różne, w zależności od Projektu 🙂

Siedziba:
ul. Kanałowa 18/16
60-710 Poznań

Projekt dofinansowany ze środków Program Fundusz Inicjatyw Obywatelskich
Wykonanie: WEBNIS 2017. Wszystkie prawa zastrzeżone.